Bekännelser #3


Det finns några saker som jag behöver, bör och ska ta tag i och styra upp. Dock är det saker som på olika vis skänker glädje och höjer livskvalitéten en aning. I alla fall på kort sikt. På lång sikt är det som med det mesta som är jäkligt kul; rav-dåligt för både kropp och själ och därför saker som jag behöver, bör och ska ta tag i och styra upp.

Eftersom jag uppenbarligen har så sjukt jävla svårt att ta tag i dessa saker som jag vet att jag borde göra tänkte jag att om jag bekänner felen och öppet säger vad jag borde göra åt dem så kanske det är lättare för mig att verkligen göra något och inte bara tänka att jag ska göra något. Så håll i hatten, fel, brister och idioti jag måste ändra på. Mina egna sju dödssynder:

1. Rökning. I sommar har jag rökt way to much! Nu ska det bli ett slut på detta. Jag & Tobbe (vän & kollega) har lagt upp en plan; Sluta röka på arbetstid from. idag. Om några veckor trappar vi ner och slutar helt på vardagar. Feströkandet är jag alldeles för omogen för att ens kunna yttra att jag kommer att sluta med, så det får bli när jag blir lite mer vuxen.

2. Drickandet. Samma där, way to much! Det är till och med så illa att jag är övertygad om att någon- eller några ting i kroppen är trasigt. Det känns så. Dock är jag alldeles för feg för att gå till doktorn och få det på svart eller vitt. Så jag väntar tills det går över av sig själv, eller troligen till jag kollapsar o måste dit akut. Två dagar i veckan, allra allra max får det bli framöver.

3. Kost. Jag har gjort helt och hållet tvärt om än vad ordet lämpligt betyder. Ätit onyttigt, ätit oregelbundet, ätit på kvällar o nätter när jag vart vaken o inget på dagarna osv. Fan, jag var ju hälsofreak ett tag och tog hand om mig. Nu ska det bli bättring. Bra mat på bra och regelbundna tider. Jag ska börja med frukost också!

4. Motion. From. nästa vecka blir det gymmet tre dagar i veckan, kanske två till en början innan jobbet mellan 07-09 + en kort löprunda före och efter. Jag & Tobbe börjar tillsammans.

5. Sömn. Jag sover alldeles FÖR lite. Alltså inte bara nu när jag har haft extremt svårt att sova efter semestern, men över lag. Varför gå o lägga sig kring 2-, 3-tiden när jag ska gå upp vid åtta? Ganska korkat va? JA! Jag har bestämt mig för att alltid se till att sova i alla fall sju timmar per natt.

6. Gitarr. Jag ska lämna in gitarrerna på service, få dem intonerade, putsade och tillfixade och sedan börja lira mer. Jag ska också lösa så jag får upp min big-ass stärkare. Den har stått i replokalen i Kstad o samlat damm i ett halvår så det kan vara dags kanske.

7. Skjuta-på-saker. Jag ska sluta skjuta upp saker. Jag ska göra alla saker jag borde göra direkt när jag KAN göra dem. I alla fall viktiga saker. Jag får ju alltid allt gjort på ett bra vis men jag får också alltid stressa med dem helt sjukt mycket för att jag väntat till sista sekunden. Slut på det!


Om jag gör allt ovan kommer jag bli snyggare, fräschare, piggare, få bättre kondition och framförallt spara MASSOR av pengar. Varken du eller jag vill veta hur mycket pengar jag lagt på fest i sommar.

Det är ju bara att sätta igång, Fo hällväddä!

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Kan du berätta varför man börjar på en inlämningsuppgift tolv timmar innan den ska vara klar när man haft en vecka på sig.



Ja, brända askar är bäst att inte tänka på.

2009-08-10 @ 18:11:51
Postat av: Céline

Ohh bra grej detta men att ändra på onyttiga rutiner är ju bara såååå jobbigt. Fast shit vad du kommer må så mycket bättre i slutändan :)

Du har kommit en bra bit på väg när du är medveten om dina "brister" i livet. LYCKA TILL!

2009-08-10 @ 23:14:47
URL: http://celine.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0