Snart dax..

Den 23 november smäller det. Ett av världens mest välkända och omtalade hårdrocksband släpper "äntligen" sitt sjätte studioalbum... vilket påbörjades 1994.
För X antal år sedan släpptes skivan vilken kom att introducera mig för ett band som på samma vis som en true hartbreaker charmar sitt lilla tonårsoffer, knullar henne så länge det behagar och sedan dumpar henne i rännstenen skulle komma att charma mig, ge mig våldsamt sköna musikaliska orgier och sedan visa sig vara crap och krossa mitt lilla hårdrockshjärta.
Jag snackar om 1987. Jag snackar om Apetite for Destruction och jag snackar om Guns N' Roses...



En sak som stod klart efter denna helt snuskigt bra skivdebuten var att grabbarna som då var kring 25 bast hade överträffat sig själva och hela rockvärlden.
De skulle fan inte få det lätt om de ville hålla ribban på samma nivå till kommande skivsläpp... och för att höja den skulle det fan krävas mer än en Javier Sotomayor.



...och utför gick det. Till en början väldigt sakta, men ändock säkert. 
"G n' R Lies" från efterföljande år höll ändå bitvis och tvillingplattorna "Use your Illution 1 & 2" från 91 var inte långt efter. 1993 spottade Gn'R ur sig The Spaghetti Incident? och jävlar vad tokigt att de ens satte frågetecknet efter den titeln.
Det hade väl fan till och med den tondöva snubben som blev utkastad från musiklektionerna i knatteskolan kunnat höra att det lät som spaghetti & köttfärre smakar...
utan ingredienserna köttfärs, tomat och lök, och vettifan om han inte sitter där, kliar sig på skalpen och funderar över om där ens var några spaghettis i den bajsbruna röran...


Och nu den 23:e november är det som sagt alltså "äntligen" dags för ännu en skiva, vilken bär det fantastiska namnet Chinese Democracy.... för ni alla där ute är väl medvetna om hur fantastisk demokratin i Kina är, eller? Om jag kan skriva mycket skit om spaghetti och köttfärsås, så ska ni bara veta vad jag kan skriva om demokratin i Kina.
Med detta sagt, så förstår du kanske vilka höga förhoppningar jag kommer att ha om denna platta.


Hur känns det där ute, några högre förhoppningar?

/J

Kommentarer
Postat av: Frida

mina förhoppningar ligger på -30 ungefär. vågar inget annat heller.. risken att bli dretbesviken då känns överhängande med tanke på ditt resonemang ovan. couldn´t agree more.

2008-11-18 @ 17:26:47
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Henric

Jag tycker du ska lyssna av skivan innan du köper den, polarn, vad man hört om skivan så suger den mer än spaggetin...



GNR dog när det bara blev Axl kvar....

2008-11-18 @ 17:59:02
Postat av: Jens

Jo, har ju hört 2 låtar som Jimmy slängde över... inte så jäkla imponerande alltså, haha! Dock är jag lite kluven... har ju alla andra plattor på både vinyl och cd så det känns ju lite som att jag bör köpa även denna, även om den suger. Köpte ju skid rows "subhuman race" av samma anledning, och den är fan inte bra.



Det är ju faktiskt inte bara Axl kvar... Dizzy Reed på keybord är kvar också, vilket han vart sedan 1990.

2008-11-18 @ 18:14:09
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Henric

Ha ha... jag missade Dizzy.... men är det rätt att bli rikare av att kränga skit, då kan Axl lika väl bli bonde....

2008-11-18 @ 21:02:37
Postat av: Frida

Har inte Dizzy precis hoppat av, eller är det bara ett rykte? I vilket fall så är det där en skiva man ska ha i samlingen tycker jag, även om den suger balle. Fan det är ju kult ju! :) Den kommer ju bli så jävla sönderanalyserad så barnbarnen kommer väl typ fråga om "den där skivan som blabla.."

Btw så tycker jag också att Guns dog när det bara blev Axl kvar, men dog fan ännu mer när Axl opereade sig och skaffa dreads. Han hade ju kunnat vara en cool rockgubbe nu, men istället är han nån jävla läskig plastmänniska med åldersnoja.

2008-11-18 @ 21:15:27
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Jens

ojojoj, det finns bubblande aggressioner och hat mot Axl här alltså, haha! Med all rätt. Han skulle numer figurera bra som skurk i en av Aquas musikvideor om barbies.

2008-11-18 @ 21:27:51
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Sarapeder

Jo jag vet... Har hört en av låtarna och den var inte mycket att hurra över men kan ju alltid hoppas. Förväntningar är ju skyhöga trots att man egentligen vet att GnR aldrig kommer nå upp till den nivån de en gång har legat på. Men självklart måste man köpa skivan hur kass den än är bara för att det är just Guns n Roses och för att det är ett sånt mytomspunnet album, en legend helt enkelt. (:

2008-11-18 @ 21:28:51
URL: http://sarapeder.blogg.se/
Postat av: Henric

Håller inte med om att man MÅSTE ha den.... det är förmodligen en kass skiva av en kille med hybris...

Skulle aldrig falla mig in att köpa en skiva som in te är bra bara för att fylla samlingen... då köper jag hellre ett par öl, för skivor kostar väl fortfarande typ 150-200 pix?

2008-11-18 @ 23:03:55
Postat av: Jens

Ahjustfan, det där med ölen ja... Nu när du uttrycker dig så där fint var det något som föll på plats. Det är ju faktiskt så att vi nu snackar om 15-20 härliga pilsner, och det mina vänner, det är mer värdefullt än Axl's fula skivfodralsrygg i min hylla!



Ps. Dessutom kanske den kommer att medföra någon smitta, som likt pesten ger bölder på de andra skivorna i hyllan. Hemska tanke!

2008-11-18 @ 23:14:29
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Frida

haha, ja jo iofs. öl är ju öl, men ändå.. jag kommer köpa den. och nja.. hat och hat mot axl. han har gett mig ett antal musikaliska orgasmer så jag kan ju inte säga att jag hatar honom. jag är barta lite... besviken. :/

2008-11-20 @ 09:06:48
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Chris De Kök

Tur då att hela mästerverket finns här för belyssning:



http://www.myspace.com/gunsnroses

2008-11-21 @ 16:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0