Sämre, sämst, dansband...

Klockan har i ett kick snurrat fram till strax innan noll-ett-noll-noll och måndagen har glidit över till tisdag. Jag sitter här i Davvas vardagsrum och är just nu helt jävla mållös... Det mina öron & ögon nyss bevittnat har lämnat mig med ett bubblande illamående i maggropen samt en kännsla av obehag. Jag känner mig smutsig, äcklig och våldtagen. Min själ är våldtagen.
Om jag i denna stund vore allena skulle jag kunnat tro att jag överreagerat lite på det jag nyss skådat, men nu är fallet så att grabben som sitter i soffan bredvid även han är likblek, darrig och våldtagen i både ögon och öron. Om jag känner efter ordentligt så kan jag nog även ana smaken av bajs i munnen, även att jag varken druckit eller ätit något... (david har inte ens släppt en fis så det kommer inte från inhalering heller).

Så, vad fan är det egentligen vi nyss lyckats se och höra (klicka på bilder nedan för förstoring... och spana in. fy fan!)...




Jo, den här förbannade jävla dansbandskampen som SVT sänder just nu. huuugha, vilken resa! Som för i stort sett alla männsikor på vår jord har dansband inte heller undgått mig. Man kan givetvis början på Book's "ABC", man har heller inte undgått Torgny Melins "I'm a dansbander..." och man har hundratals gånger hört smöriga Christer sjunga om den där förbannade "Teddybjördnen Fredriksson" och le sitt smöriga leende som får varenda kärring över femtio att smälta, bli pigg i bäret och lämna spår efter sig resten av kvällen. Jag har överlevt dessa stunder, trots att jag faktiskt tror att dansband satt endel djupa spår i min sköra rock n' roll själ som med all säkerhet på något vis givit mig någon form av psykiska men.

Hur som haver... ovan nämnda har jag ändock överlevt. Jag har blivit snart 24 jäkla år, trots att dansband är så komersiellt att det lurar kring varje hörn och när som helst, likt en samuraj i natten, kan hoppa på en och sakta stypa en till döds.
Dock vet jag nu inte om jag kommer att klara denna natt efter vad jag bevittnat. Det här tar alla rekord i att vara det mest vedervärdiga som ställts på en scen, och framförallt visats i allmän TV sedan gud fan vet när!

Om någon ur Larz Kristerz någon gång skulle läsa detta så måste jag bara berätta för er:
- Ni vet väl att Eilert Pilarm är på skämt?

Så, det var sjukt skönt att lätta lite på mitt nu så tunga, söndertrasade hjärta... Nu behöver jag en nattcigg, jävligt bra rock och sedan krypa ner i sängen med min skönhet, och hoppas på att detta kan hela min själ.
Morgondagen är ännu väldigt oviss och läget är kritiskt, men med fröken fortuna på min sida vaknar jag med endast en svag känsla av självdestruktivitet, självmordsbenägenhet och kallsvettningar.
Dessa hinner nog dock gå över till min 35-årsdag då posttraumatiken hinner ikapp, ger mig en stroke och jag tar ett sista, för livet besudlat andetag.

Tack Larz Kristerz!
/J

Kommentarer
Postat av: Desirée

Men Jens!

Det är ju inte Christer som sjunger om teddybjörnen - det är ju Lasse Berghagen :)

2008-11-04 @ 08:17:06
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilekn festival var det som bokade Torgny Melins egentligen, kan det varit Arvika..? :P

2008-11-04 @ 09:39:58
Postat av: Davva

:)Tja håller helt och hållet med dig.

Finner fan inte ord för detta. Jo vänta nu vet jag galenskap där kom det galenskap./Mr.Chain

2008-11-05 @ 01:15:07
Postat av: Jimmy Malmqvist

Äsch då Jens. Vänd på steken och tänk vad alla äldre damer tycker om dagens rock n roll och musik, med all glorifiering till knark, alkohol och övriga droger. Det är lätt för oss yngre att säga hur lättsmält och simpel dansbands musiken är idag. Men det är väl lika lätt för de äldre att säga hur skruvad och barnslig rock n rollen har blivit.



Jag tycker verkligen inte om dansbanden, men är så glad över att den finns, för de som behöver den. Tänk vad många äldre, och kanske yngre tillochmed som träffas pga dessa folkets park föreställningar runt om i landet. Tror faktiskt mina egna päron träffades vid ett sånt här tillfälle down in Huskvarna.



Att göra skiten till tv program är dock helt sjukt. Men allt görs tv program av idag ju. Konceptet funkar ju. Tänk om det skulle vara rock tema istället, med slash eller axl som värd. Då skulle du sitta klistrad framför tvn, Jens. Med champagne smak i munnen istället...



BTW har aldrig sett den här dansbandskampen, tittar allt för lite på tvn, tack vare hur möe skräp det görs. Förrutom när mytjägarna i Mythbusters är på, då jädrar e jag där!

2008-11-05 @ 14:27:01
URL: http://jimmymalmqvist.com/
Postat av: Ulla

Det var både Arvika och Hultsfred Torgny Melins

var med, dom är kungar nu !!!!!!



Ulla

2008-11-11 @ 23:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0