En av Obelix bautastenar, Zorro eller en brödrost...(?)

Julia, en av min kära flickväns kompisar fyller år och ska dagen till ära ha födelsedagsfest a'la maskerad... Givetvis är jag medlurad* på detta spektakel. Jag får alltid lite ångest när tillställningar som dessa dyker upp och känner att det blir sån jävla press. Anja säger att jag är tråkig om jag inte följer med, hennes bästa väns pojkvän, Jonas, vill inte gå om inte jag går och då tycker Johanna att det är tråkigt och bla bla bla... Jag slår hellre upp ett cirkustält på mina axlar och bjuder in bröderna Bronett och deras show. Du förstår säkert.
Utöver denna press följer sedan dilemma nr. 2 - maskeradkläder. Vad fan ska man klä ut sig till? Med mig är det så att jag är aningen pedantisk och noggrann i saker jag tar för mig att göra... även så om jag ska klä ut mig. Jag gillar inte att klä ut mig dåligt. Jag vill fan att det ska bli bra och satsat. Jag vill gå in för det. Fattig som jag är har jag inte råd att investera i tillbehör och få det så bra som jag vill och har därför varit bitter och slopat flertalet idéer som dykt upp.


Dock kom jag och Anja igår på en alldeles utmärkt utstyrsel som inte kräver några investeringar för att det ska bli bra... Vi ska klä ut oss till ett flummigt hippie-par a'la Woodstock 68'. Kommer tack vare min sköna polare Bous, som jag fick låna läckra kläder av, att bli asbra... Så nu är jag, och således Johanna, Anja och Jonas glada och nöjda!

Uppdatering och foton från kvällens tillställning följer...

Peace!

*läs medtvingad

Kommentarer
Postat av: Jonatan

Precis, vi har så rätt om negerbollen. Japp, du har en poäng där, men sen är det ju olika vad ord betyder och härstammar från och hur sedan dom används. Ordet neger har väl alltid använts i svenskan för att beskriva “mörkhyad person”, och det kan ju variera hur brun en neger är! Men i “gamla sverige” var det ju så “exotiskt” (fel ordval kanske) med människor med mörk hud, att det för oss nordbor dög med beskrivningen “svart” för att beskriva kontrasten i hudfärg, alltså blev det neger. Som tydligen kommer från ordet negro.

Det som stör mig mest dock är att somliga vill byta ett ord i svenskan som alla kan, bara för att en grupp människor har fått för sig att det är rasistiskt! Om det nu vore ett problem, varför säger då så många mörkhyade negerboll!?

det finns så många andra rasrelaterade problem i samhället idag, å negerboll har inte ett dyft med saken å göra.



cheers!

2008-11-14 @ 18:41:17
URL: http://www.alltomjonatan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0