Frihet #2




Tonårsrebell - ett ord skapat och använt av vuxna i alla generationer. För visst är det så att barn och ungdomar riktar sparkar mot allt det de vuxna säger. Vi blir rebeller och gör uppror mot den värld våra föräldrar jobbat så hårt för att föda och uppfostra oss in i. Vi sparkar mot knutarna som binder, bara för att vara upproriska.


Jag tror inte att vi sparkar för att vara rebelliska och få uppmärksamhet. Vi sparkar när det går upp för oss att vi blivit uppfostrade i en lögn hela livet. När det går upp för oss att våra föräldrar egentligen inte vet ett skit mer om världen och livet än vi gör. När det går upp för oss att de inte har alla svar. De har bara accepterat världen. Slutat fråga. Slutat bry sig. De har fogat sig till det som finns innanför den mur de än gång reste runt om sig och de har svårt att förstå att det är deras jävla mur i deras liv. Jag har inte bett om någon mur i mitt.


Jag tänker fortsätta sparka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

True :)

2009-11-25 @ 18:37:33
Postat av: Mli

jag ska sparka så in i, jag ska rasera andras murar..det är mitt livsuppdrag.

2009-11-27 @ 18:54:47
Postat av: PAPPZ

Jag har nog i alla fall några skotthål i min PUZZZ

2009-12-09 @ 18:36:08
Postat av: Jens

Ja, det kanske finns några stycken där far =P Jag vill uppmana andra att tänka fritt och tänka själv. Jag glad för att det funnits utrymme för mig att göra det. Pappa, just din mur står ovanligt långt ifrån huset jämfört med mångas...

Kram

2009-12-11 @ 14:20:01
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0