Skvaller, Skvaller...


För omkring två timmar sedan då jag som många andra satt o fördrev lite tid på allas vårt Facebook får jag helt plötslig för mig att "fan vad ospännande att det står "singel" i statusfältet på min sida".
Jag kände liksom att det låter lite desperat att sådär allmänt skylta med att man är singel. Ungefär som om jag konstant letar efter någon... vilket visserligen är sanning, men tjejerna vill väl inte veta hur desperat jag egentligen är? Det blir ju skit-ospännande för dem att dra en flirt om de från början vet att "ah, killen e ju desperat ju, honom får jag direkt". Eller hur?

Nåväl, kanske lite knasig tanke. Dock långt ifrån 10-i-topp under den kategorin. Knasiga tankar alltså.

Hur som haver, handlingen som följer tanken är att jag surrar in under "information" och helt sonika ändrar statusen till blankt, alltså att det inte står något alls där. Smart tänkte jag! När jag ändå är inne och håller på där bland kontaktuppgifter och information kommer jag på att "vafan, jag kanske ska ta o slänga upp mitt mobilnummer också, kan väl vara bra om någon vill ringa".
Sagt blev gjort och jag blev nöjd, lutade mig tillbaka.... OCH - telefonen ringer.
Jag svarar. Det är en gammal polare:
-"ehh, asså det stod att du hade nytt nr på facebook så jag skulle bara pröva".
Dimma #1 som i detta nu uppstår klarnar fort. Jag inser att just fan, fejjan ja... Givetvis får de allt som går att låta som ett skvaller till att också bli det. Självklart borde jag förstått att det nu kommer att stå
"Jens har nu bytt nummer till ********"
Jag förklarar hur läget ligger till. Han garvar och förstår precis. Sedan fortsätter han:
"va ärre för brud du gått o skaffat nu då?"
Frågan behöver ju inte svepa förbi tankefiltret allt för många vändor innan även dimma #2 lättar och jag inser att visst fan står det nu:
"Jens är inte längre singel" Över hela facebook.

Sedan har det fortsatt i samma stil de senaste två timmarna, både i telefon, på facebook och msn ställs samma frågor...

De missar inte en chans till lite skvaller, detta "allmänhetens hänt-extra i community-skepnad".


Fast lite smickrad är jag ju faktiskt över att höra tjejernas oro över om jag skulle gått o blivit "sold out", förstås...
Thanx fejjan! =P

Kommentarer
Postat av: Neijlice

Haha :D

2009-05-06 @ 22:25:54
URL: http://neijlice.blogg.se/
Postat av: Jimmy Malmqvist

Hoho, var det jag som stod för droppen eller =)

Är ju inte den som utnyttjar facebook så pass som andra, men klart man undrar liksom... riddelidoo!

2009-05-07 @ 03:05:27
URL: http://jimmymalmqvist.com
Postat av: Jens

haha, nejdå Jimpa... men det var kul att även du fråga. Klart man frågar liksom. =P

2009-05-07 @ 11:14:26
URL: http://[email protected]
Postat av: hetzz

hehe, det är ett evigt dilemma. Vad ska man skriva och vad händer om man ångrar sig? Då sänder man ju helt plötsligt ut det motsatta budskapet.

2009-05-07 @ 12:08:23
URL: http://hetzz.blinkenshell.org/
Postat av: Jens

Precis så Mattias. haha! Btw, du ville ha schysst musiktips. Jag ger dig Den Fule. Inled med låten Modus Mats. Skalv, Lugumleik och Tuss Ola hör även till mina favoriter.

2009-05-07 @ 13:22:26
URL: http://[email protected]
Postat av: klara-lotta

Precis samma tanke slog mig, jag gjorde samma sak. Så jävla fult! (men lite småkomisk^^)

2009-05-07 @ 13:32:58
Postat av: Henric

Facebook= hela världens skvallertidning i realtid.... börjar bli trött på detta Fakebook.



Vägrar dessutom kategoriskt att lägga till applikationer, blir ju flera tusen om man ska lägga till alla....



Ha det bäst

2009-05-07 @ 19:54:56
Postat av: Cassandra

hahaha :D

2009-05-07 @ 20:49:39
URL: http://cassandraholm.blogg.se/
Postat av: Annika

haha. trode faaktis du hade tjej:P nu fickman veta något nytt om dig lille Jens./Annika

2009-05-08 @ 16:29:44
URL: http://animissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0