Siesta


Idag mår jag så jävla fenomenalt bra! För första helgen på fem slitna veckor är jag hemma i stan, vilket bara det känns sjukt skönt. Jag har spenderat de senaste veckosluten med att flänga runt från det ena stället till det andra och inte vilat ut en sekund.
Visserligen var det underbart att hänga med Malena och gamla homeboys i Borås, eller med syskon och vänner i Jönköping, eller att ta en stranddag med snack, vin och Anja i Karlstad osv... men ibland behöver man fan bara lira bollen på hemmaplan och vara lite defensiv. Ladda upp inför nästa anfall...

Igår satt jag & Jon hemma och bara njöt av det ultralugn vi byggde upp. Lirade lite backgammon, lyssnade på diverse plattor, snackade skit, såg något avsnitt av Grey's Anatomy och avslutade med hyfsat tidig läggdags. Och dagens sovmorgon. Fy fan vad välbehövligt!

Ikväll bli're dock pilsner, sväng och inte helt otippat - galenskap. Ska möta upp Nisse & Niggol, två gamla dudes från Shitlake City som jag inte sett av på några år. Var på systemet innan för att bunkra upp... dock blev det inte så mycket till att bunkra eftersom min ekonomi = personlig konkurs, vilket givetvis är något man behöver fira med några öl för sista slantarna.

På väg hem från bolaget träffar jag en alkis på en bänk. Han börjar snacka o verkar ganska skön. Samtidig lättar molnen. Solen tittar plötslig fram o vädret blir likt ett omen jävligt gött! När snubben på bänken frågar om jag inte ska slå mig ner på en cigg & en pilsner tackar jag ja. Trots att han är sliten, luktar lite kiss och svamlar en aning är det faktiskt en ganska go' snubbe. Vi snackar lite om hur brottom alla har i dagens samhälle och om hans förflutna som musiker. Vare sig han talade sanning eller ej så var han uppenbart glad över lite sällskap o skitsnack...

Får se hur långt karmat räcker idag då...
Nu kom Jon från jobbe. Solen. Balkongen. Bärsen.

/J

Kommentarer
Postat av: Henric

Fan vad sjysst du är som tar dig tid med samhällets utstötta.... Hade du haft blont hår kunde du varit Jesus! Men med svart hår blir det väl Rock n´ roll-Jesus???



Du bygger upp ditt karma-konto bra hehe!



Mer sol åt folket.

2009-05-10 @ 19:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0