Den sista morgonen

Jag steg upp tidigt, tidigt i morse. Ville överraska Anja med frukost då hon vaknade. För att göra det lite enklare för henne att gå upp, liksom. Jag kokade gröt, gjorde the, kirrade ostfrallor, tände ljus och drog igång Otis Reddings "That's how strong my love is".
Jag vet inte om hon reflekterade över den fantastiska låten och dess innehåll.
Jag ville berätta något. Jag ville förmedla det i tystnad, utan ett ord. Jag ville förmedla det genom att sitta bredvid, genom äta en lugn frukost, genom att bara lyssna på Otis förtvivlade kärleksskrik och samtidigt låta ögonen fastna i ljuslågornas förföriska sken.


"If I was the sun way up there
I'd go with love most everywhere
I'll be the moon when the sun goes down
Just to let you know that I'm still around

That's how strong my love is, oh
That's how strong my love is,
That's how strong my love is, baby, baby,
That's how strong my love is.

I'll be the weeping willow drowning in my tears
You can go swimming when you're here
I'll be the rainbow when the sun is gone
Wrap you in my colors and keep you warm

That's how strong my love is, darling,
That's how strong my love is, baby,
That's how strong my love is, oooh,
That's how strong my love is.

I'll be the ocean so deep and wide
I'll get out the tears whenever you cry,
I'll be the breeze after the storm is gone
To dry your eyes and love you warm

That's how strong my love is, baby,
That's how strong my love is,
That's how strong my love is, darling,
That's how strong my love is,

That's how strong my love is, so deep in,
Well, that's how strong my love is
So much love, yes so much love, oohh,
Yes so much love, yes so much love,
Anything that I can do, I'll be good for you,
Any kind of love you want, I'll be with you...."


Rysningarna vandrade runt, upp och ner och ilade i min kropp... jag njöt av varje sekund. Såhär vill jag ha det alltid!
Jag behandlade denna morgonstund som om den vore den sista jag någonsin skulle uppleva.

Kommentarer
Postat av: Frida

jaha, så fällde jag en tår för första gången i mitt liv av ett blogginlägg. fint, fint.

2009-01-14 @ 12:59:17
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Jon



kan inte jag få bli din tjej, Jens?

2009-01-14 @ 14:51:16
Postat av: Jens

men jon, det är klart att du får! =D

2009-01-14 @ 16:33:06
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Henric

Är det du som är Don Juan? :)

2009-01-14 @ 18:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0