Whaaat?


Tidigare idag då jag satt på arbetsförmedlingen och inväntade möte med min handläggare hörde jag en jävligt (fritt ordval) kommentar som en manlig Mr. handläggare slängde ur sig då han mötte sin arabiska, medelålders trebarnsmamma till klient:
- Tjena, allt väl?
- Jodå, allt väl, svarar hon på osäker, knackig svenska...
Det är nu det kommer...
I stället för att kommentera detta med något peppande, härligt svar som får henne att vilja följa med sin handläggare och ha ett givande och bra möte, vilket en RIKTIG arbetsförmedlare/handledare borde göra väljer vår Mr. Handläggare istället att ta den väg som raserar allt som kan kallas en bra start på mötet.
- Va? allt är väl inte alls väl? Du kommer ju hit nu igen, vilket innebär att du är arbetslös fortfarande... Hur kan du då säga att allt är väl?

Jag vet inte om jag ska vara nöjd över att mitt tänk kring arbetsförmedlingen och dess värdelösa funktion ytterligare stärks och bevisas vara befogat, eller om jag ska bli förbannad över hur de (vissa) stampar ner människor under markytans nivå likt de österuropeiska Apollo- (stora scentältet på Arvikafestivalen) byggarna med sina gigantiska släggor slår ner feta tältspikar i marken.

Nae, fy fan...
Östeuropeiska Apollobyggare - 1
Mr. Handläggare (hela arbetsförmedlingen) - 0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0