Vänner, ovänner, galenskap & party...

Woouuh, ännu en helg samt första veckodagen är avklarad... och jag har återigen på något mirakulöst vis lyckats att överleva både galet hög alkoholkonsumtion, skrattattacker, redneck-fighten på ankan etc etc. Nedan följer korta summeringar av vardera dag från fredag till nu (mådag kl. 01.26).

Fredag:
Jag, Danne & David beslutade oss för att köra en ganska lugn fredag, några bärs hemma hos mig, kanske lira någon biljard och sedan ta en öl eller två på harrys för att sedan svänga hem och vakna pigg & kry på lördagsmorgonen...
och som vanligt blev resultatet så långt ifrån det vi bara kunde hamna, haha! Det enda som följde planerna var att bara dricka några lugna stillsama öl hemma... mest pga att vi inte fick köpa någe på gröna affärn för att en korkad klant döpt Jens hade glömt ID. Vi fick köra på 3.5:or istället... vilket iofs blev helt perfekt.

Vi drog till Harrys kring 20.30. kring 23.00 hada vi satt i oss 3 st 6:or sambucca och en 7-8 bärs var och städade var det sista vi var. Dock fick vi en stor fanclub som hängde vid vårt bord hela kvällen och tyckte att vi var det bästa de varit med om ever, haha! Danne blev dålig och drog hem kring 01-tiden. Jag och Davva köttade i oss nåra bira till och drog efter stängning till Eddies kiosk för att köpa cigg. Där mötte vi en arab som insisterade på att köra oss hem, helt gratis.. klart vi tackade ja till det!
Vi väcker danne och davva somnar. Jag o danne sitter snackar skit, dricker någon folkbärs och lyssnar på crazy psykadelisk rock från 68 till tidiga morgonen.

Lördag:

Hangover, hangover, hangover... yes indeed. D&D vaknar efter två timmars sömn och drar ner på stan och tokshoppar. Jag vettifan hur de pallade det, jag drog hem till Davva, tappade upp ett bad med skum, la mig i karet & läste aftonbladet.
När de kommer tillbaks från stan drar vi till Bous och startar igång festen. Det är nu Jag, danne, Bous, Davva och George i samlingen. Stämningen är som vanligt i vårt gäng jävligt bra!
Kring 20-tiden slänger vi oss på bussen och drar till replokalen där Jelena och Johan (davvas bror) joinar festen.
Jag, Danne & Bous drar igång ett Jam och har de jäkligt gött. Johan sörplar 7.5:or och blir tokfull fort. Vi andra skrattar.
Jelena bygger en borg av burkar...


Kring 23 drar vi till Ankan. Jävligt skön stämning och vi har det galet sköj... ända tills en snubbe vid namn Nicklas helt utan anledning hoppar fram & nitar Danne på käften.
Detta utlöser kalabalik och storslagsmål. Hela Ankan förvandlas till en krigsscen och det känns som om jag är med i en crazy vesternrulle. Folk slår varandra till höger och vänster,  det flyger både prylar, människor och blod runt om i lokalen & vakterna hinner inte med. Efter 20 minuters slagsmål stormar polisen in och hjälper till. De griper folk överallt och det hela lugnar ner sig. Ankan stänger o vi köper några 6:or folkbärs & drar iväg på efterfest hos Bous. Vi håller på till jag vet inte när, sedan traskar jag, danne, jelena och davve hem till davve lägger oss i sofforna, drar drar igång hitta nemo, snackar skit och somnar.

Söndag:
Vaknar i Davids soffa, yr och jävligt och undrar först vad som hände.. kommer på vart jag är och hur jag landade där. Jelena rymmer iväg hem för hon har mycket att göra. Vi andra tre börjar snacka om att dra & handla lite käk men kommer snabbt på att vi inte är särskillt sugna på att gå en enda meter... Beställer pizza med hemkörning och ligger utslagna i sofforna hela dagen. Kollar igenom tre filmer och mår jävligt gött. Framåt kvällen ångrar jag och david att vi inte köpt någe gött att tugga på och kommer på den briljanta iden att vi ska baka något av det vi hittar i skåpen.
Mjöl, Smör, Kakao, Kokosmüsli, Socker, Grädde, Bakpulver, Florsocker, Ströbröd och Krusbärsmarmelad... vi körde det hela i ugnen på 175 C i ca 40 min.
Förstår om det låter jävligt knäppt men alltså vilken jäkla kaka vi fick till av det där. Hur gött som helst!


Vi kollade på ännu mer film och kring 03.30 traskade jag hem till mig. Var trött som fan när jag kom hem men blev på något vänster plötsligt pigg och kunde inte somna förens kring 6...

Måndag:
I panik slår jag upp ögonen och får en kännsla av att hela huset håller på att rasa. Det kommer sjukt höga ljud och det skakar, på riktigt, det skakar! Först fattar jag inget men kommer sedan på vad som försiggår. Lägenhetsrenovering hos grannen. Klockan är kring 09 och de börjar köra med bilmaskin (se bild)
Jävligt jobbigt som ni kanske förstår! Jag var fortfarande för trött för att orka dra iväg och göra något, men samtidigt ville jag bara bli av med det jävla oljudet... Jag fick världens bästa idé, bäddade upp ett berg med täcken och kuddar på golvet framför TV:n, drog i Prison Break i DVD:n, kopplade in hörlurar i tv:n och köttade upp ljudet tokhögt... och vipps så vart jag av med bilmaskinsljudet. Sedan fastnade jag helt framför TV:n i fem timmar. Såg klart hela sesong ett som Danne lämnat här... fan var är sesong två!? Give it to me!!! haha!

Nu sitter jag i soffan och snackar med Anja på facebooks-chatten samtidigt som jag skriver här... Hon är i Torsby och hälsar på familjen. Jag saknar henne så oändligt mycket. Är verkligen galet kär i den tokiga lilla flickan.mmmh min!

Huuu, börjar bli time att få lite sömn asså... får väl kanske fixa dagens trea också. Hm, får se om det blir något med det.

Rock out!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0