Early news of thursday:

* I natt drömde jag att jag lirade hockey tillsammans med Foppa, Sundin & gänget i svenska landslaget (eeeh,  jag spelar väl inte hockey, vad kom det ifrån?). Jag var duktig iaf & gjorde tre mål mot Tjeckien.

* En fakir som gästade radio-/TVprogramet The Voice i morse påstod att alla människor varje dag bör ligga på en spikmatta. Detta stimulerar akupunkturpunkter och ger avslappning. Må bättre - Köp en spikmatta idag vettja!

* Bröderna Schulman har utlyst en tävling. Den som häller en hel öl över Nicklas Strömstedt och fångar detta på film blir belönad med 17 000 kr(!). Vem fan skulle inte göra detta? Jag skulle lätt letat upp honom & fått jobbet gjort om jag bodde i sthlm. Han har ju gått ostraffad ända sedan GES debuterade, vilket är skandalöst!

* Människan skulle inom några år dö ut om det inte fanns spindlar. Detta hävdar djurexperten Jonas Wahlström (skansens chef sedan slutet på 70-talet).

* Jämställdhet tas på allvar på Lillerudsgymnasiet i Karlstad. I två år har elever kämpat för att även män ska få ansöka om att bli Lucia. I år godkänndes detta och en ung man ställde upp och blev nominerad. Senaste veckan har han blivit hånad och mobbad, vilket skapat rubriker i stora svenska medier som Aftonbladet. Nu hoppar snubben av valet!
- Gött med jäställdhet!


Spännande morgon! Nu ska jag glida upp till Davva o dricka dagens morgonkaffe.

/J

Kommentarer
Postat av: Neijlice

Wtf varför skulle vi dö ut utan spindlar, låter faktiskt näästan värt det. Men bara nästan

2008-11-21 @ 18:15:01
URL: http://neijlice.blogspot.com
Postat av: Jens

Något om att spindlar äter så upp och dödar så många andra insekter, så om inte spindlar funnits hade vi dött av insektsinvasion, typ. Känns jävligt Groose så jag diggar nog faktiskt spindlarna ändå. =D

2008-11-21 @ 20:21:47
URL: http://jensnordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0