Jens rimstuga...


Till alla er som ägnar sig åt att rimma till era klappar följer här utmärkta rim till diverse olika klappar som jag själv skall ge bort (ni som inte rimmar vill jag passa på att trakassera med att kalla okreativa tråkmånsar). Givetvis skriver jag inte till vem paketen är eftersom några av er jag ger bort till läser här. Jag skriver heller inte vad paketen faktiskt innehåller här, men ni är varmt välkomna att försöka gissa... avslöjanden av innehåll kommer som Julklapp till er, haha!

Rim #1
________ du börjar nu bli stor. Dags att börja få flickorna att efter dig sukta.
För det krävs charm & stil, men även att gott lukta!


Rim #2
Jacka, Tröja och Topp - dessa till din överkropp.
Trosa, Strumpbyxa och Pistol... nääe, Fiol... näääeh, Gungstol?...
Äsch, öppna själv och kolla, vad detta paket kan innehålla.


Rim #3
Drömmar, minnen, upplevelser och så, tyker jag att du ska spara på.
I denna kan du göra det i bild eller skrift, och då du blir gammal kan du blicka tillbaka på din livs bedrift.


Rim #4
Första litterat i vardera följande glosa, avslöjar tillsammans innehållet i denna roande allmosa;
Hoppas er lust till helgalet ymgänge skoningslöst tärt,
En rolig idiotisk storebror kommer temporärt.


Rim #5
I denna liggs det mest i sked, annars börjar det genast att gafflas och en knivig situation kan uppkomma...
Äshdå, dåligt rim, Anyway - till maten använder ni domma.


Rim #6
Herpes, Gonorré, Klamydia och Kondylom, dessa undviker du bäst med denna på.
Hamnar du någon gång i halmen med en snubbe, kanske Uggla, rekomenderar jag starkt att du använder dubbla.


Rim #7 (löses som en rebus)
Glamouröst underkänd + Varm dryck, automatvapen med -4 som slut, förkortning av svenskt mynt, engelska motsatsen till av, samt det kortaste svar för bekräftan.


Här kommer ett bonus "rim" till musiknördarna där ute... vem kan knäcka denna?
"Hej Du!
När hösten kommer säger vi hej då blå himmel och feta gamla sol. Man går in i sitt hus, tar en cigarr och tänker på vad som fanns där utanför väggen; är det någon annan där ute?
Vi har redan börjat vänta på maskarna och det stora spelet i himelen som kommer med våren.

Kanske vet du nu vad det i detta paket kan vara, om inte, läs det på engelska så kanske det på din fråga kan svara.
"


Kommentarer
Postat av: Syrris

Sjukt bra! Nu får jag ångest. Måste med fixa rim, men dina e helt klart roligast;)

2008-12-19 @ 13:07:59
Postat av: Elin

Jag gillar rim nummer 6 skarpt =)

2008-12-19 @ 15:46:45
URL: http://larssonspace.blogspot.com/
Postat av: Jonte

The Wall :-)

2008-12-22 @ 15:06:32
URL: http://lordoverboard.blogspot.com
Postat av: Carin

Ha, Rim 7: lyxig takkrona, det är ju fan min julklapp!

2009-01-22 @ 09:01:52
URL: http://metrobloggen.se/ihelveteheller

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0