Frihet



När vi människor blir rädda för något så blundar vi och önskar mest av allt att det ska gå över och försvinna. Vi vill ha tillbaks livet precis så som det var innan vi upptäckte att det fanns något att vara rädd för. Vi bygger en hög mur omkring oss, fortsätter leva vårt gamla liv bakom den och låtsas som om det som skapar rädsla utanför inte finns och aldrig funnits.

 

Men ingenting förblir detsamma, som det var. När du står bakom muren är du inte längre densamma som den du var i ditt gamla liv. Det är du i ditt nya liv med en mur runt om dig. Valet du har handlar inte om att du kan gå tillbaks till ditt gamla, trygga liv så som det var. Valet du har handlar om att gömma dig bakom en hög mur… eller så kan du gå rakt in i hjärtat på det som skrämmer dig som mest.


Kommentarer
Postat av: Cärin

Jamen det här var ju så sant, så sant. Jag vet fler som borde komma till den här insikten.

2009-11-25 @ 08:47:07
URL: http://sneakyfemales.blogspot.com
Postat av: Mli

Har suttit på föreläsningar två dar i rad nu, om barn som far illa, om hemska barnhemsförhållanden osv. Jag lovar dig att jag ska kämpa emot det som skrämmer mig, det jag brinner för är det mitt hjärta helst bara vill slippa känna.

2009-11-27 @ 18:53:35
Postat av: caisa

Du skriver djävligt bra...tack för god läsning

2010-07-09 @ 09:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0