Romantik eller galenskap?



Efter en valborgshelg till största delen innehållande sol-lapande, lite sömn och alldeles för hög alkoholkonsumtion i glada vänners sällskap hade det blivit dags att slänga mig på buss 777 som skulle ta mig från min Boråssemester hem till det som nu börjar bli vardag i vår kungliga hufvudstad.
Det är söndagen den 3:e Maj och bara någon minut kvar till uret slår 16.45, vilket är bussens avgångstid. Jag sitter lutad mot husväggen intill resecentrums huvudbyggnad och pustar ut. Vid detta tillfälle far tre särskillt påtagliga känslor igenom mig.
Den första är utmattning. Inte så konstigt med tanke på vad som uthärdats de tre passerade dygnen. Den andra är hunger. Inte heller det så konstigt eftersom det var några timmar sedan jag kastade lite krubb i kistan. Den tredje känslan, som kanske är lite, lite mer knasig är att jag finner mig obeskrivligt kåt. Är det bara jag eller är detta en vanlig känsla att ha på bakfyllan?
Jag menar inte att detta är enda gången, utan alltid samma sak på bakfyllan. OCH, ju fler dagars fest innan desto högre grad av kåthet. Är jag sjuk eller finns det fler som känner samma sak?
Nåväl. Det var alltså extremt denna gång. Jag kämpade förgäves med att försöka fokusera på något annat, men det gick inte. Till råge på allt så tycktes bussen innehålla säkert 10 helt sjukt härliga flickor... Röntgensynen var blott en önskan.

Trots att de var så många, flickorna på bussen alltså, så hittade jag ändå en favvo. Om någon hade märkt hur olugnt mycket jag glodde hade jag garanterat blivit anmäld för någon form av ofredan. Jag kunde inte släppa tanken på hur mycket jag ville ha henne. Hon var så galet vacker. Bedårande! Jag får en spontan snilleblixt. Jag funderar över om idén egentligen är så smart eller om jag bara är knäpp. Jag konstaterar att båda två är sant, lika mycket på samma gång.
Jag frågar tjejen som sitter bredvid mig om jag skulle kunna få låna penna och en pappersbit. På pappersbiten skriver jag: 0739 906019 /J
Jag koncentrerar mig, tar några djupa andetag och reser mig från sätet samtidigt som en del av mig säger: "Förhelvete, vad gör du!!? Sätt dig ner Jens!"
Jag tittar på henne och fortsätter gå fram till mitten av bussen där hon sitter. Väl framme säger jag:
"Ursäkta mig. Jag vet att det här kanske är jäkligt konstigt... men jag tycker att du är helt galet vacker. Ljuvlig. Jag skulle bli sjukt lycklig om du hör av dig någon gång. Här är mitt nr".
Så lämnade jag fram lappen.
Helt plötsligt märker jag att jag är tillbaks i verkligheten igen. Jag inser vad jag precis nyss gjort. Jag märker hur folk runt omkring oss skruvar på sig, tittar på mig som om jag vore galen. Nästan så de börjar leta efter en dold kamera i närheten. Tjejen tittar förvånat på mig och ler. Rakt bakom henne sitter en ganska söt, lite äldre tjej och halvsover. Jag ser hur hon börjar le. Hon öppnar ögonen och utbrister:
"Det där var det coolaste och mest romantiska jag någonsin hört". Hon lutar sig fram till tjej #1 och fortsätter glatt:
"Du, om inte du vill ha lappen så tar jag den gärna".
Tjej #1 fnittrar till, ser på mig med sina galet underbara ögon och säger:
"Nä, jag tror jag behåller den här lappen ett tag".

Jag går därefter och sätter mig igen, somnar och när jag går av bussen är hon redan borta. Förmodligen är detta det knasigaste jag har gjort. Men värt det när hon väl ringer, för det kommer hon väl att göra?

/J

Kommentarer
Postat av: Jimmy Malmqvist

Så gött!

Blir ju avis på att man själv inte får göra sånt här...

2009-05-05 @ 01:59:28
URL: http://jimmymalmqvist.com
Postat av: Jens

Jag blir avis på mig själv att man inte vågar oftare liksom...

2009-05-05 @ 13:45:39
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Naz

Hon kommer att ringa. HON KOMMER ATT RINGA!

Du ær fan min idol just nu.

Fræsigt. Dær har du ordet.

2009-05-05 @ 14:52:20
URL: http://nazaninp.blogspot.com
Postat av: Jens

Ah, jag är så otroligt nyfiken... Hur länge tänker hon vänta? Jag blir galen!

2009-05-05 @ 15:24:14
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Henric

Cool Jens... glöm inte tala om vad hon sa när hon ringde sen!

2009-05-06 @ 19:04:46
Postat av: HCÖ

fantastiskt! mer sånthär i världen! du e bra grym du

2009-05-08 @ 15:44:06
URL: http://www.hannacharlottaoberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0