Alla "bordens" dag


Hemma i vardagsrummet        Jens på väg till Miljöstationen

Det är stökigt. Väldigt stökigt. På golvet trängs högar av nytvättade kläder tillsammans med random spridda smutskläder, några LP's, förpackningar av olika dess slag samt smuts & dammtussar.
I köket är situationen nästan den samma. Dock lite annan karaktär på själva stöket. Det hade antagligen uppfattats som galet och knasigt att ha smutskläder, LP's och nytvätt i köket. Förpackningar däremot... ja, enough said.

Helt enkelt så är det som det brukar vara då veckan lider mot sitt slut och lägenheten under sex dagar sällskapats av två trötta och utarbetade/fulla/bakfulla grabbar, samt deras vänner som sporadiskt trillar in under veckans gång. Precis lika vanligt som det är att det är stökigt sista dagen i varje vecka är det att känna känslan av: "åhhw nej, jag borde men vill/orkar inte!".

Söndagar är ju faktiskt, i alla fall för mig, avlastningsdagen. Alltså i fredags kanske jag tänkte att "hmm, ska jag städa undan lite...? - äh, jag gör det på Söndag".
Lika så är det med en hel rad viktiga mail jag har att svara på, några samtal jag borde göra, borde gå till miljöstationen o kasta glas, papper osv, etc etc.
Jag skjuter alltså helt medvetet upp saker som dyker upp under veckan till söndagen och varje söndag är det samma problem. Ni vet; "åååhw, jag borde, borde, borde" och så är söndagen inte längre lika attraktiv som den säkert kan vara för er som inte samlar saker på hög. För er som med gott samvete kan ligga o vila hela dagen, eller göra precis det ni vill...

Nåväl, jag får prova att skapa mig en helt "borde-fri" Söndag framöver. När jag blir vuxen. För viss är det väl väldigt vuxet att inte samla saker på hög o skaffa sig "borden"?

/J

Kommentarer
Postat av: Zolyra

Känner igen det där.. jag har försökt intala mig att "jag borde verkligen" hela dagen men utan resultat. Tvätten ligger fortfarande framme, disken invaderar alla fria ytor och dammråttorna bits. Men lik förbannat så ligger jag här i soffan och har "viktigare" saker för mig.

2009-05-17 @ 20:37:01
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Jens

2009-05-17 @ 20:45:30
Postat av: Jens

Visst känns det otroligt viktigt att ligga i soffan o bara tänka på att man ska göra alla de där "borde-prylarna"... vet precis vad du menar!

2009-05-17 @ 20:46:57
URL: http://jensnordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0