Wrap-up, Crap-up



Fredag:
Buss Sthlm - Kstad 5h. En öl & hooking med Linn & Stina. Tåg till Arvika. Öl & Chill hos Markus med Karl-Johan och Bo. Efterfest tillsammans med ett stort glatt gäng samt en skyltdocka i mina gamla hoods, "Discokollektivet".
Skön kväll, härlig natt & den mysigaste morgonen på evigheter. Tack.

Lördag.
Mustigt Thai-krubb & Singha på Royal Thai. Förfest hos Markus med ett helt gäng göttepösar. Fortsättning på brôgga med Guinnes & Strawberry Daquiris. Gissningsvis blev det ravdyrt. Har fortfarande inte vågat kolla kontot. Kvällen blev dessutom jäkligt wierd då min käre vapendragare utan att checka av med mig tar ett beslut som på fler än ett vis vände lite bak&fram på kvällen. Efterfest åter hos Markus, vilken slutar med att jag & Karl-Johan sitter ensamma, ganska tankade på trappen, suger i oss cigg tillräckligt för ett helt regemente o snackar om livet. Inte som tänkt, men trevligt.

Söndag:
Välförtjänt bakfylla. Jag, Makus, Majkan & Karl-Johan styr "dagen-efter-häng-of-the-year" & handlar chips, glass, dricka och godis för nästan fyra hundra spänn, galet! Kvällen/natten spenderar vi i mer eller mindre i en hög i Markus vardagsrum tillsammans med alla kuddar, madrasser, täcken & annat mjukt vi kunde finna.  Plöjmysig natt som slutade med att alla fyra hade sjukt ont i magen av "munch-överdos" =P

Idag:
Till en början ägnade jag & Markus dagen åt att utforska något så spektakulärt som ingenting. Just det, INGENTING. Vi gjorde på kanske 6 timmar ta mig fan mindre än jag vid feber, ryggskott & huvudvärk gör på 10 minuter. I två, eller i alla fall en och en halv timme satt vi tillsammans med Karl-Johan på Sunday Café, drack kaffe o sa egentligen inte så mycket. Efter det gick vi o lämnade Markus 7 hyrda filmer på Nöjesbutiken och sa fortfarande inte så mycket. Sedan gled vi vidare i vad som en regnig måndagseftermiddag tycks förvandlas till "the dead city from hell", hamnade på Citycaféet's balkong, drack kaffe och fortsatte med att inte säga speciellt mycket.

Klockan var nu kring 18-tiden och jag kom genast på att jag glömt att äta något på hela dagen. Med tanke på gårdagens- och för den delen hela helgens konsumtion av mat o dryck kände jag att det var dags att äta något nyttigt. Något som innehåller lite näringsrikt stuff. Jag traskade då ner till Ica, fyllde en korg med diverse grönsaker, frukt, juice och grovt bröd. Strax därefter kom Arvid o plockade upp mig, Markus, Majkan, PA och Karl-Johan. Det var dags för vårt ultimata kvälls-event - Super Mario Cart tournament! Väldigt trevlig kväll. Den var mustig OCH hade karaktär, skulle man kunna säga, haha!

Dock kunde varken ölen, whiskeyn eller cigaretterna hålla sig ifrån mig. Det blev visserligen inte så många av någotdera och dessutom har jag fan fortfarande semester. Försvarstal nog! =D

Random:
Jag har idag beslutat mig för att vänta lite med min familjepåhälsning (Jag saknar er alla tokmycket, så ni vet. Det ska bli skönt att ses!) i Jkpg/Mullsjö och sparar det till slutet på Augusti då jag tydligen ändå ska ner på Klassåterförening sedan 9:an. Två flugor i en smäll, så att säga...
Detta gör att jag nu fick några oplanderade dagar till övers innan jobbet åter kickar igång. Vet ännu inte riktigt vad jag ska göra. Kanske stannar i Arvika några dagar eller så åker jag hem till Sthlm igen i morrn eller onsdag. Är faktiskt jäkligt trött på tåg-, bil- & bussluffande nu. Usch!
Nåväl, det spörs.

Kommentarer
Postat av: C

hihi, mustigt OCH med stark karaktär...

2009-07-29 @ 20:43:55
URL: http://celine.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0