Biff a'la Kravitz.

Satt i soffan, msn-filosoferade tillsammans med Jon över livet och dess känslomässiga spratt som det till och från kan spela och kände plötsligt hur magen började lira ett spratt för sig. Kom genast på att jag inte käkat något sedan den nu så beryktade frukosten kring sju-snåret i morse. Jag förstod genast min mages beklagan och tänkte slänga ihop lite snabbt krubb.

Jag drog igång en nyförvävad Lenny Kravitz-platta ("Let love Rule") & gled ut i köket. Kollade skåpen, kollade lådorna, kollade varenda jävla liten vrå, men vart inte sugen på något av det som knappt fanns, so to speak.
Jag fick syn på tre konserver som stod på överst på kylen o glodde på mig. Två burkar kikärtor o en burk rödabönor.
- Jaha, tänkte jag... vafaen glor dom på då?
Jag öppnade burkarna hävde ner innehållet i en bunke, mosade sönder det & tänkte att nu jäklar ska ni bli biffar.
Lite lök, en finhackad ostbit, några pressade vitlökar, ett gäng snurr på kryddkvarnarna och lite ströbröd senare verkar det som om jag lyckats riktigt jäkla bra... Bara stekning kvar.

Allt tack vare Lenny Kravitz... fan vilken bra platta att ha i samlingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0