Skämmigt.


Det var längesedan jag drog en story från mitt liv nu. För längesedan. Här kommer en om skam. Om den typen av skamsenhet endast en nybliven tonåringsgrabb kan känna.

Jag är 13 bast. Kommer hem från skolan. Upptäcker att jag är ensam hemma. Jag hoppar in i duschen. När jag står där naken o blöt får jag stånd. Tankarna rusar fort. Jag har tidigare hört talas om fenomenet lyxrunka (alltså då man onanerar med kondom på), men aldrig provat... och just nu är det så att jag har en kondom i jackfickan. Fick den uppe hos skolsyrran när jag var där på mätning, vägning osv, ni vet.
Ung o nyfiken, visst måste jag prova. Jag förstod alldrig grejen med detta lyxrunkande.
Efteråt gled jag in på rummet, bytte om o drog igång TV:n i väntan på att Johan skulle komma över.
Plötsligt knackar det på dörren. Min plastfar, Christer öppnar och säger :
- Jens, kom ett slag.
Jag undrar vad det är och följer med. Han spatserar framför mig, genom vardagsrummet, bort till hallen, in på toan och stannar. Han sträcker ut armen, pekar med pekfingret på badkarskanten och yttrar:
- Hrm, kastar du den där efter dig är du snäll!?
Allt blir konstigt, svartnar på någe vis och det känns som om hjärtat o hjärnan sitter klämt i ett skruvstäd. Jag svarar blixtsnabbt och lite lätt stammandes:
- D,d,d,de, den är inte min!
Ojojoj, hur kunde jag svara så!? De som befann sig i huset utöver jag var Christer själv (kändes lite svårt att försöka övertala honom om att det var hans), Syrran 11 bast (no, knappast hennes), felix 3 år (nej), felicia 1 år (nonono).
Efter detta snabba (för)svar står han kvar. Blixtstilla med armen pekandes mot badkarskanten, pekandes mot denna kådis och stirrar på mig.
I denna sekund, som snarare kändes som evigheternas evighet har jag en lång konversation med ängeln och djävulen. Ni vet dom små som finns på varsin axel.
Ängeln säger; Gå fram, ta den, kasta den så är det över.
Djävulen säger; stick to the story dude, stick to the story!

Jag sneglar på Christer och säger: - "det är sant, den ÄR inte min!" (why man, why did I do that?).
Scenariot slutar med att jag snabbt går fram, tar den, kastar den och suckar;
- "åhhw jag kan väl kasta den i alla fall då".


Jag skämdes i flera veckor. Men det gav mig ett skratt för hela livet.
Jens nu: 1 - Jens dåtid: 0.

Kommentarer
Postat av: Naz

AAAHAHAHAHAHAH!

Ett stort grattis till dagens Jens!

2009-02-10 @ 16:06:49
URL: http://nazaninp.blogspot.com
Postat av: Frida

haha, jag blev sympatigenerad här.

2009-02-12 @ 09:33:31
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahahahaha vad vackert! Jag älskar såna fina händelser i livet. Jag ska fundera noga och länge om jag kan slå detta och återberätta :) Tack för igår! Det var en BRA kväll!! Puss puss

2009-02-12 @ 15:53:13
URL: http://www.idau-s.blogspot.com
Postat av: Carin

Haha, när du berättade detta för mig sa du att det var en BlackJack. Får 13åriga killar verkligen svarta kondomer av skolsyster? Trodde typ att de hade lite hjärta och gav de där lite mindre mamba, som åtminstone i bästa fall inte ser ut som tält på. Eller är detta en annan story och du har i själva verket råkat ut för detta FLERA ggr?

2009-02-18 @ 13:28:15
URL: http://metrobloggen.se/ihelveteheller
Postat av: Anonym

Haha, nej tyckte att en gång gott kunde räcka... så tyvärr Carin, förstår hur mycket du hoppas och vill att jag skulle blivit utsatt fler än en gång men ack.

Samma story.

2009-02-18 @ 14:45:21
Postat av: tessan luckystaaarr

HAHAH jens,fan va underbart roligt!

2009-03-17 @ 02:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0