En sista dag

Vad ska jag göra med min allra sista semesterdag för den här sommaren? Det är lite den som snurrar i huvudet nu. Jag har egentligen massor av saker som jag borde göra. Eftersom det är något jag borde göra är det givetvis en samling saker som pendlar mellan mindre tråkiga och sjukt jävla rav-tråkiga. Jag funderar därför på om jag kanske borde ha kul sista dagen på semestern. Dock är konsekvensen av det lika ohemlig som Zlatans värvning till Barcelona. Hela världen vet att kul = lite mer trött dagen efter. Om jag är trött i morgon kommer det bli jäkligt drygt att komma in i arbetet igen. Därtill kommer jag vara sjukt trött när jag kommer hem efter jobbet i morrn' och ska då dessutom ta tag i alla borde:n som jag inte tog tag i idag, för jag ville ha kul istället. Usch, vilken soppa!

Ytterligare ett alternativ som finns på valsedeln är att bara ligga o glo rakt fram, eller kanske blunda. Kanske ha på musik, eller inte och bara filosofera över saker och ting. Sådär näst intill i komastadie som man, eller i alla fall jag, ibland kan finna mig själv i. Men det är heller inget bra alternativ. Jag har för många "tänk om" på hjärnan nu. Det är något som etsat sig fast på min näthinna. En så bedårande syn som jag inte på någotvis tycks kunna blinka bort. Jag hör ett ljud fortfarande ljudandes i mitt öra. Ett ljud för ljuvligt för att kunna stängas av. Till och med den där doften tycks övermannat mitt luktsinne. Den är obeskrivlig. Den skulle inte passa sig någon annanstans än där den kommer ifrån. Och den kommer ifrån just där den är.

Crap! Jag är fan inte van vid att känna såhär. Osäker på vad fan jag ska göra. Jag tror det beror på den totala kollisionen mellan det rationella och förnuftiga och min vilja och intuition. De säger helt tvärt emot varandra. Att dessutom tänka på att det är fler än jag som det hela involverar gör ju det hela idiotiskt. En till som kanske känner än mer förvirring just nu. Varför lägger jag inte ner. Varför försvinner inte synen, ljuden, doften och det där svävande?

Dags att ta ett beslut om vad jag ska göra resten av dagen kvällen. Alla borde:n, ha kul, eller glo i taket?
Jag tror jag för en tid framåt väljer ingetdera, så har jag mött mig själv och mina viljor på mitten. Jag lägger mig i soffan, lyssnar på någon skön platta (Keith Jarrett tror jag, fast funderar på konserten i Bremen från 73) och flyger in i Mr. Urfe's värld av äventyr på Phraxos, den pittoreska lilla ön utanför Athens kust. Läsning kan ofta vara en helt sjukt bra meditation då svar är svåra att finna.

Kommentarer
Postat av: Nic

I know the feeling!

2009-08-04 @ 21:31:27
URL: http://iheardapuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0