Bittert



Redan när jag skrev förra inlägget "Motgångsrikt" tänkte jag att jag om några timmar hårt skulle kontra med inlägget "Framgångsrikt". Men just när jag skulle till och skriva inser jag bittert att INGET är framgångsrikt just precis nu. Jag försöker verkligen att tänka ut något. Bara något. Minsta lilla sak. Men neh, det kommer inget.

Checklista motgångsrikhet:
Ekonomi, check!
Kärlek, check!
Jobb, check!
Fritid, check!
Fysik, check!

näääh, allt är motgångsrikt!

Vad händer!? Har dagen D anlänt. Domedagen. Dagen då alla mina räkmackor är förbrukade? Har jag kramat ur hela min livstids ranson av tur nu? Strax 25 bast och resterande liv i total motgångsrikhet. Jippie-kay-jens!

Eller kanske är det bara så att räkorna i disken tog slut och räktrålarn' åter är till havs i fullt sjå med att håva in fler, så att nya mackor kan göras?




Som vanligt, det spörs...
"Just keep swimming, just keep swimming, swimming swimming!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0