Allt & inget.


Till att börja med måste jag whine:a lite om hur jälva synd det är om mig... bara så ni vet. Jag är fortfarande helt galet sjuk och fullständigt orkeslös. Är stel som fan i kroppen och rygg & axlar värker. Inga ordning! Värst av allt är att jag är yr i bollen. Hjärnan hänger liksom inte alls med. Dessutom har jag helt sjukt mycket att göra på jobbet, så tajmingen med att bli sjuk är helt åt helvete. Nu får mina stackars kollegor sitta o göra delar av mitt jobb idag. Lite ångerfyllt.

Om sex dagar, alltså kommande torsdag, är det en riktigt stor dag. Jag fyller nämligen NIOTUSEN dagar då. Galet att jag levt så många dagar...

Härom dagen när jag, tillsammans med mina kumpaner Jon, Oscar, Elin och Anna var och besökte Peppar, ett plöjgôtt öl-hak på S:t Eriksplan, så började jag snacka med en random dude utanför. Han gav mig då en riktigt bra idé. Han började tala om att det är mycket mer röj på högtider och att krogar givetvis säljer mycket mer då. Sedan säger han något i stil med att; "vafan startar ingen en krog som BARA firar högtider då för? Det finns ju fan alltid något land i världen som har en högtid varje dag". OCH han har ju fan rätt! Tänk att öppna en flummig kulturkrog som varje dag firar en knasig högtid från något land i världen. Det vore ju en ascool grej. Så lirar man traditionell musik från det aktuella landet, kanske har någon show eller liveband och dekorerar lokalerna som typiskt för den högtiden eller det landet. Ganska cool huh?

Är jag för kräsen och petig eller är det så att det är något litet fel på alla tjejer i hela världen nu för tiden? Så var det ju inte förr. Vad händer?

Alldeles snart får jag den nya lägenheten på Skanstull, Södermalm. Det blir schysst. Tre minuters gångväg till kontoret har jag verkligen ingenting emot. Det ska också bli lite spännande att bo själv, vilket jag inte gjort sedan jag pluggade musik på Ingesund, Arvika för fyra år sedan.

Nästa helg ska jag på klassåterträff sedan nian. Är jäkligt kluven till det hela och ångrar nästan lite att jag sagt att jag ska komma. Varför skulle jag? Lite den känner jag (Inget illa menat, om någon av er läser detta...). Nåväl, nu har jag ju lovat så jag får väl helt enkelt göra det bästa av saken och hoppas det blir roligt.

Trodde det skulle bli jobbigare än vad det är att dra ner rökningen efter denna idiotiska sommaren. Dock känner jag inte alls något sug. Har inte rökt något på dagtid och cirkus två-tre cigg på kvällarna under veckan. Igår och idag har jag inte rökt ALLS. Nästa vecka ska jag ju sluta helt. Bara feströka. Jag har heller inte festat på två veckor. DEN DU! Var iofs ute o drack några få öl på Peppar i förrgår, men det var ju liksom inget festande.

Uuh, nu har jag sovit och skrivit om vartannat i tre omgångar på detta blogginlägget. Nu får det vara nog. Ska kasta i någon film nu, Monsters Inc tänkte jag, och somna igen.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Sårru bli söderkis nu, grattis. Kanske kommer och hälsar på i höst när du faktiskt bor I stan.

2009-08-21 @ 19:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0