Senaste nytt

Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag kronisk förkylning, alternativt höst&vinter-allergi. Detta innebär att jag under perioden början på oktober till slutet på april konstant lever med lite extra snor i näsan, slem i halsen och lätt huvudvärk... och så har det varit varje år sedan... hrm, länge sedan!
Nu är det dock så att jag blivit förkyld. Ja alltså utöver den förkylning som tycks vara mitt alldagliga tillstånd denna årstid har jag blivit mer förkyld. Fy fan! Ge mig någon form av sjukbidrag och sänd mig till varmare breddgrader!! Jag röstar!



Jonas Åkerlund, ni vet han som gjort flera musikvideos åt bl.a. Madonna, U2, Metallica mf. har nu släppt en ny rulle...
alltså en spelfilm! Namnet är The Horsemen och ska tydligen vara släppt 10:e okt 2008. Jag har fan inte hört eller sett något. Har du!??
Du som inte kan förstå varför jag är så ivrig att se denna rulle har förmodligen inte sett Spun... Gör det!



Black Ice är namnet på ännu ett mästervärk. AC/DC (aaamen!) har nyligen släppt ännu en platta och är således uppe i det gedigna antalet 16 studioalbum sedan första skivan High Voltage 1975. Släppet av ny skiva medför världsturné i vilken även ett stopp i Sverige inkluderas. Senast Mr. Angus stod på scen i Sverige och levererade bluesriff som bara han kan var sommaren 2001 och det är det bästa jag sett!
- Jävlar vad jag längtar till Globen 20:e februari!



Det börjar bli förjävla frustrerande det här med A-kassan. Fan vilken sjukt lång tid de ska ta på sig för att läsa igenom fyra papper och sedan sätta in pengar till mig. Galet! Måste erkänna att jag börjar bli lite frustrerad över att inte äga några som helst pengar... Jag har nu gått pank i tre,fyra veckor (förutom de 3 lakan jag fick låna av far min för att pröjsa räkningar i slutet på okt) och visst sätter det perspektiv på livet, och visst har jag haft det jäkligt kul och bra ändå, utan pengar. Men som sagt, nu är jag lite trött på det. Jäkla myndigheter. Ska alltid sturla och jäklas med mig. nåväl...


"Var inte orolig om det känns bra. Det går snart över". - Afrikanskt ordspråk.

Kommentarer
Postat av: Frida

gah, jag blir avis. fick ingen biljett till ac/dc. lagom till nästa gång de planerar att komma hit har väl halva bandet dött.

2008-11-12 @ 00:16:36
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Jens

Ja, de påstår ju (i och för sig för typ 4:e gången) att det är sista turnén de gör nu...

Får väl se hur det blir med den saken. Haha

2008-11-12 @ 09:03:05
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Frida

haha, jag tror stenhårt på en till turné. det kan ju bli en upplevelse att gå på konserten då de dras in i rullstol också.. haha.

2008-11-12 @ 14:08:36
URL: http://froys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0