Sagt och gjort.

Oskar & jag ägnade oss nyligen åt något så fenomenalt som "Hippie-latmagning", i alla fall om man ska lyssna på det som råkade slinka ur min mun. Felsägningen resulterade i att vi skrattade så vi chippade efter andan och tårarna rann.

Samma kväll bara några timmar senare har vi glidit ner i soffan o dragit igång nån actionrulle. I filmen är det någon som ska speja. Just ordet speja fastnar på min hjärna bara för att det låter väldigt fult att säga (pröva nu...). Jag förmedlar mina feelings kring detta ord till Oskar. Han tänker en stund på ordet skiner upp och säger plötsligt:
"- Ja, nu vet jag, sedan sjunger han: "Spejat råder, tyst det är i husen..."
Jag sitter och stirrar på honom i några sekunder för att försöka koppla det som nyss hänt. Spejat råder? Vad fan är det för sång?

Jag förklarar för min gode vän att sången heter midnatt råder... sedan skrattar vi återigen lika förtvivlat. Bra kontring Oskar!


Kommentarer
Postat av: Frida

om det nu var hippie-matlagning du ämnade att säga så undrar jag; vad är det?

2008-12-15 @ 16:58:25
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Jag måste försvara din vän Oskar då ordet speja faktiskt förekommer i just den låten, lyssna speja trippa fram på tårna... så inte såå illa pinkat;)



Sees snart! Puss

2008-12-17 @ 23:33:42
Postat av: Jens

Haha.. ja men ändå, alla vet väl att låten heter midnatt råder. Vem fan har inte sjungit den sedan barnsben liksom? =D

2008-12-19 @ 11:09:18
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Jens

Hm, ja vad är Hippiematlagning... haha! Helt enkelt så flummade jag och oskar ganska rejält undertiden vi kockade och jag tyckte således att Hippiematlagning kunde vara ett bra ord för att beskriva det vi sysselsatte oss med. Dock blev det ju som sagt hippielatmagning, haha!

2008-12-19 @ 15:47:43
URL: http://jensnordholm.blogg.se/
Postat av: Frida

haha, ok. det där kallar jag en hippieförklaring isf :D (se hur fort jag lär mig, så jävla snabbtänkt ändå. trillar typ av stolen)

2008-12-19 @ 19:44:01
URL: http://froys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0