Downs


Idag känns livet som ett bottenlöst hål. Redan från sekunden då jag slog upp ögonen i morse kände jag den där knepiga känslan av övertygelse om att det kommer att vara en jävla skitdag och att jag inte borde gå upp. Jag ville ligga kvar där i sängen, känna mig jävligt ynklig, lägga all fokus på hur jävla pissigt jag har det och vara allmänt bitter på världen.

Jag valde att gå upp. Jag for till jobbet. Jag insåg när jag satte mig vid skrivbordet att jag har en jävla massa pappers-crap-jobb att göra men tänkte att det var lika bra, för då kan jag sitta här inne själv, vara bitter och göra ett jävligt tråkigt jobb när jag ändå har en pissdag liksom. Då slipper jag anstränga mig för att inte säga något dumt eller vara otrevlig mot någon eftersom jag inte behöver prata.

Så jag har suttit här på min stol och känt mig som precis som Sunes gestaltning av pappa Rudolf på arbetet då han bara sitter bakom ett skrivbord, vänder på papper o säger "mhmm - aha" hela dagarna långa.

Jag är fortfarande bitter. Jag vill inte hem för det är tråkigt. Jag vill inte vara kvar här för det är tråkigt. Jag vill inte äta för jag vet inte vad jag är sugen på. Jag vill inte prata med någon för jag vet inte vem jag vill prata med. Jag vill helt enkelt inte någonting. Jag är tamejfan helt viljelös idag. Inget känns bättre - eller sämre. Allt är bara grått. Dekadent.

Eller föresten, en sak vill jag. Jag vill lägga mig ner i sängen. Jag vill att någon jag tycker om ska ligga bredvid. Jag vill inte säga eller göra något alls, mer än att bara ligga där nära intill tills dagen, detta jäkla bottenlösa hål, tar slut.

Kommentarer
Postat av: Zolyra

Kan inget annat än att instämma..

2009-10-26 @ 18:47:16
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Henric

Where is the moment we needed the most

You kick up the leaves and the magic is lost

You tell me your blue skies fade to grey

You tell me your passion's gone away

And I don't need no carryin' on



You stand in the line just to hit a new low

You're faking a smile with the coffee to go

You tell me your life's been way off line

You're falling to pieces everytime

And I don't need no carryin' on



Because you had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

The camera don't lie

You're coming back down and you really don't mind

You had a bad day

You had a bad day



Well, you need a blue sky holiday

The point is they laugh at what you say

And I don't need no carryin' on



You had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

The camera don't lie

You're coming back down and you really don't mind

You had a bad day



(Oh.. Holiday..)



Sometimes the system goes on the blink

And the whole thing turns out wrong

You might not make it back and you know

That you could be well oh that strong

And I'm not wrong (ahhh...)



So where is the passion when you need it the most

Oh, you and I

You kick up the leaves and the magic is lost



'Cause you had a bad day

You're taking one down

You sing a sad song just to turn it around

You say you don't know

You tell me don't lie

You work at a smile and you go for a ride

You had a bad day

You've seen what you like

And how does it feel for one more time

You had a bad day

You had a bad day



(Oh, yeah, yeaaah, yeah)

Had a bad day

(Oh, had a bad day)

Had a bad day

(Oh, yeah, yeah, yeeeeah)

Had a bad day

(Oh, had a bad day)

Had a bad day...

Had a bad day...

2009-10-27 @ 21:40:08
Postat av: elin..

önskar man vore stark när den där längtan av närhet smög sig på. varför är vi människor såna bekräftelsemonster och låter en kram få oss att må så mkt bättr? konstigt det där. men samtidigt helt underbart.

2009-10-28 @ 01:22:06
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Robsky

I hear you...

2009-10-28 @ 15:37:07
Postat av: Emm

Livet går upp och ner. Det låter som en lam tröst. Men om du provar att mixa lite med din egen inställning, även under de mest simpla stunder, kan saker och ting hända. Trots att dagar känns pissiga och magkänslan likaså, kan små, små positiva känslor göra underverk. För tänk att även de små, irriterande och töntigaste tingen här i livet kan vara så jävla bra, i jämförelse med andras. Förundras. Inspireras. Och om du inte gör det, känn dig stolt och glad över livet ändå. Gör nåt gött. Prata med en vän som ger dig positiv energi. Gråt. Klaga lite. Men låt inte dessa piss-dagar bli till en vana. Du är värd bättre än så. Du och ditt underbara liv.

2009-11-23 @ 19:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0