It's Amazing

Igår rökte jag EN cigarett på kvällen. Gick idag upp 07.30, åt FRUKOST och tog sedan en ca 3km JOGGINGTUR. Kom hem, duscha, ner till tuben, in på kontoret och har i en timme plöjt av to-do-listan - UTAN att skjuta på något alls. Wow!

Fan, jag har alldeles snart, typ ikväll, läst ut Illusionisten. Det är med vemod och sorg i hjärtat. Jag hade kunnat läsa om Mr. Urfe's paradoxala, metafysiska upplevelser på Phraxos resten av livet.

Om du har något extremt bra boktips att dela med dig av så tar jag gärna emot. Jag gillar böcker som det ligger mycket tanke, livsfilosofi och forskning bakom. Det skall märkas att författaren utmanat sig själv och verkligen jobbat för att skapa sin berättelse. Jag vill få min egen fantasi och tanke väckt genom att läsa. Känna att den ger mig något mer än bara några timmars underhållning.

Nu till att sammanställa förra utbildningen och planera en fet uppföljning. I morgon bär det av för en veckas jobb, häng och planerande i Norrland.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Läs Haruki Murakami.

2009-08-11 @ 11:46:20
Postat av: Jens

Ska slänga ett öga på det! /thnx

2009-08-11 @ 11:54:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Gustav Meyrink - Golem

Luke Rhinehart - The Dice Man

Scott Adams - God's Debris

Hermann Hesse - det mesta

2009-08-11 @ 17:09:47
Postat av: Christoffer

...skrev det förra. Murakami är bra.

2009-08-11 @ 17:11:54
Postat av: Jonte

John Irving - The World According to Garp

Nikanor Teratologen - Äldreomsorgen i Övre Kågedalen

Douglas Adams allt

2009-08-11 @ 22:56:39
URL: http://lordoverboard.blogspot.com
Postat av: HCÖ

Fett att plöja to-do-listan. Hur fan gör man????

2009-08-12 @ 10:38:31
URL: http://hannacharlottaoberg.blogspot.com/
Postat av: Jens

Jadu Charlotta, jag menar givetvis inte att jag gjorde ALLT på den milslånga listan på en timme. DET undrar jag också HUR man gör. Jag menar att jag har plöjt uppgifter på den utan att ens försöka skjuta på dem. Fett det med iofs.

2009-08-12 @ 11:02:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0