Livet just nu...

Ja, då har ytterligare snart en vecka avverkats och jag har återigen funnit mening i mitt förtillfället kanske meningslösa liv...
Jag har inget arbete att gå till och det finns ingen rutin på något alls i vardagen... och till råge på allt är jag dessutom fattig också, jävligt fattig!
Men! Men, men, men... konstigt, otroligt och kanske till och med mirakulöst nog har jag jävligt(!) roligt ändå och finner varje meningslös dag som går mening och glädje i de kanske mest knasiga saker. Jag har nog aldrig någonsin förut haft det så kul och knasigt så många dagar så många veckor i streck som jag haft de senaste veckorna...

Detta beror givetvis inte bara på mig, utan även på mina vänner som sitter i exakt samma lilla jävla eka som jag just nu... och det fina med det hela är att alla vet vi med oss att vi borde ta tag i de där jävla årorna som guppar i vattnet och börja ro mot ett mål, någonstans att gå i land och få oss på det torra. Men ack! Vi har upptäckt att vi sitter ganska jäkla bra i båten och att vi trivs med varandra, vilket också gör att vi börjat digga läget. Vi gillar att sitta är i den lilla ekan, i vår helt egna värld och bara driva dit strömmarna, eller ödet om man så vill, för oss.
Vi har sjukt jäkla kul tillsammans och delar brödralikt på det lilla vi har... och på det lever vi gött just nu! Vi alla vet ju förstås egentligen med oss att vi inte kan sitta där i skutan och driva för evigt... någon gång kommer strömmarna och vindarna att ta oss i land vare sig vi vill eller inte, eller så komer stormen och vi faller alla över bord och dras ner i havets djup, eller så kommer vi så småning om helt enkelt att tröttna där vi sitter och målmedvetet börja ro så svetten lackar.




Men! Men, men, men... konstigt, otroligt och ja, kanske till och med mirakulöst nog så trivs vi fortfarande jäkligt bra där ute i vår lilla jävla eka, i vår egen lilla värld där vi delar på det vi har och där vi varje meningslös dag som går finner mening och glädje i de mest knasiga saker!

Tack Danne, Bous, David, Oskar + någon glömd(?) och givetvis Anja, you rock my world sugar!

/Jens

Kommentarer
Postat av: Elin

Fint att du hittat in i blogg-träsket!

Ett måste att hänga med dig och Anja snart, det saknas, det gör det!

2008-10-31 @ 15:10:33
URL: http://larssonspace.blogspot.com/
Postat av: Jimmy Malmqvist

Känns fint att höra ni fortfarande har det vackert. Tror att Christofer Columbus oxå en gång satt i ekan och rodde... finns mycket att upptäcka här i världen.



Vad det gäller deg, så är det ju kul när man har det, eftersom vi lever i en pengabaserad värld. Men man klarar sig så gott utan det, har varit bankrutt många gånger i livet, för mig har det varit jobbigt. Jag upptäckte din syss när jag var på botten, utan henne hade jag inte varit den man jag är idag.

2008-10-31 @ 16:24:52
URL: http://jimmymalmqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0