Jävla morgon...

Fan, när jag gick upp tänkte jag att jäklar vilken bra dag det ska bli... ta den sedvanliga morgonpromenaden, få pengar, köpa några öl och gött käk och hänga hemma med Davva, Danne och Bous ikväll och laga världens bästa krubb & vara stört grabbiga.Vi har nämligen FlickFritt i helgen.. Anja åker iväg till sin familj i Torsby och kommer hem igen i början på nästa vecka.
Dock så blev morgonen inte riktigt som jag tänkt. Jag gick upp, satte mig vid datorn för att kolla nätbanken, loggar in och upptäcker vad...(?), jo den där jäkla A-kassan har inte kommit in så jag äger typ arton & femtio.


Lagom uppstressad och lite smått upprörd över denna syn ringer jag till a-kassans kundtjänst och tänker att det här skall väl gå att reda ut. Samtalet börjar i lugn och fin ton och tanten kändes ändå ganska vänlig till en början.
Hon tar person nr. osv och loggar in åt höger & vänster och hmm:ar lite lätt då och då. Efter några minuters väntan hör jag:

"- Då ska vi se Jens. Jag ser här att vi mottagit din anmälan och din förfrågan om ersättning har blivit godkänd. Du är ersättningsberättigad from. 1 oktober och skall få dina utbetalningar den 24:e varje månad."
Hon tystnar lite, tar ett andetag och säger:
"- Ja, det är ju idag det. Det är konstigt att du inte har fått några pengar ännu.
"- Jo, jag misstänkte väl att det skulle vara så" sa jag och fortsätter "kan du lösa så att jag får pengarna nu, eller i alla fall början på nästa vecka?"
-"Ehm, tyvärr Jens men jag har ingen möjlighet att göra det. Vårt system tillåter oss att endast göra utbetalningar den 24:e i vardera månad så jag får be om ursäkt och be dig vänta till nästkommande månad då du givetvis får utbetalningar för både oktober och november månad"

Jag känner hur det börjar koka inom mig och jag säger:
-"men ni förstår väl att jag är helt pank och inte kan betala räkningarna nu för att NI har råkat missa att göra ert jobb?"

Kärringjävel: "Jo, jag förstår det... och det är ju olyckligt, men du förstår vårat system är sådant att utbetalningar endast kan ske en dag i månaden, nämligen den 24:e... Kan du inte hitta någon att låna pengar av under tiden du väntar?

- "Du förstår fan ingenting och det är jävlar i mej du som kommer att bli olycklig om du inte ger mig mina pengar" sedan la jag på och ångrade att jag skällde på stackars tanten.. det är ju trots allt inte hennes fel personligen.

A-kassa-tanten

I mina ögon ser tanten på a-kassan ut såhär.


Jaha, så vad fan ska jag göra nu? Jag har levt på besparingar sedan jag början på september, så de är förstås slut nu ca två månader senare. Jag har inga cash alls och ska överleva till 24:e november tycker uppenbarligen tanten på a-kassan. Gött läge Jensa! Jaja nu ska jag fanimej inte bry mig mer om det utan skratta och ha en fantastiskt rolig jäkla helg ändå... Jag har ju trots allt världens finaste, mest fantastiska flickvän och sjukt bra vänner att hänga med.

 

 

PS. Sorry att jag missade kvällsskrivningen och framförallt dagens trea igår, glömde av det faktiskt. Men jag får ta igen det idag...

Cheers! /J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0