13.20 och det är höst som fan.

Mår bättre idag. Vaknade kring halv elva, gick upp slog igång lite thé och satte mig i soffan. Det känndes jäkligt skönt att sitta där och fånga solstrålarna som tränger in genom träpersiennerna... i alla fall så känndes det skönt enda tills jag insåg att jag frös. Jag ställde mig upp, gick fram till fönstret och kikade ut.
Då insåg jag att det inte var så jäkla skönt längre.. det är blött, kallt, blåsigt och hösten har uppenbart bara ramlat ner och landat på oss. Även om den egentligen kanske smugit sig på så känns det inte så.. det känns fanimej som om det var sommar igår och höst idag. yuuääsch!
Inom en snar framtid lämnar jag detta landet och flyttar söder ut. Jag klarar inte av att leva i den svenska bittra kylan och i detta mörker som så tidigt om dagarna faller in. Enda gången höst är mysigt är om man sitter i en nice stuga på landet med skönt sällskap och värmer sig framför den öppnaspisen, i vilken lågorna flammar för fullt medan man hör det piskande regnet och den ilande vinden utanför... men så kan man ju inte sitta en hel höst.

Nog om det. Jag var ensam ute på min morgonpromenad idag... David svarade inte. Han kanske sov. Igår kom Frida till mig och Anja. Kul! De gick dock upp tidigt och drog iväg till Anjas skola.

Undrar vad jag ska sysselsätta mig med idag... blir nog ett, kanske två avsnitt Prison Break nu, sen ska det duschas. Efter det vettikatten... lite mat kanske, har inte käkat någe ännu.

Tjoh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0