Varför?

Bloggportalen.se är en sida där bloggare kan registrera sin blogg för att lättare synas bland vimlet av bloggar och således få fler läsare. På denna sida kan man söka på en bloggares namn för att hitta dennes blogg samt söka på bara ett ord, t.ex. Pirater, vilket då gör att de senaste blogginläggen registrerade bloggare skrivit som handlar om eller innehåller ordet Pirater visas... du hajjar va? (eller är du från whales?, hahahaa... sorry kom av mig lite).

Hur som helst. Jag var inne på bloggportalen.se nyss och kollade lite. I höger kant visas en topplista på de mest sökta orden just nu, samt en på om de procentuellt gått + eller - i antal sökningar... nåväl, det som fascinerade mig med detta var de första topp-10 mest populära sökorden:

#

Term %
1 (1) - sexnovell +1%
2 (2) - sexblogg -9%
3 (4) onanera +30%
4 (5) sex +37%
5 (3) fildelningslagen -54%
6 (7) gummistövlar +6%
7 (9) blondinbella +4%
8 (12) stayups +26%
9 (17) dildo +46%
10 (18) swingers +44%

Jag undrar två saker... Är folk verkligen så jälva intresserade om att läsa andras bloggar som handlar om sex, porr etc?
Varför gummistövlar?
Fildelningslagen kan jag förstå att den är intressant att diskutera... men som ni ser har den gått ner 54%. Blondinbella är knasigt nog det enda som makes sence... och jag som inte förstod det ens. Hmm..

Kommentarer
Postat av: Fanny

Sexbloggar är ett mycket märkligt fenomen.

2008-11-19 @ 00:36:38
URL: http://intefanny.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0