Skön kväll.

Klockan är 18. Det är kallt som fan. Regnet piskar i ansiktet och vinden ilar. Jag befinner mig på Karlstads tågperrong och har precis vinkat av min skatt. Hon ska fara till Oslo över helgen och hälsa på gamla vänner. Så fort hon stigit på tåget traskar jag & Davva i idiotfart mot Harrys för att gömma oss från väder och vind. Vi sätter oss vid ett fönsterbord och beställer in två kaffe, som pga Dannes jävla "oj,-jag-missa-bussen-två-gånger-i-rad-stajl" dricks upp och fylls på alldeles för jäkla många gånger.


En och en halv timme senare, när Danne väl dyker upp är jag så satans speedad på koffein att hjärtat gör volter och händerna darrar likt asplöv.
Jag kastar på mig skinnjackan, säger adjöss till Davva som ska stanna kvar och knega på Harrys resten av natten och går ut i kylan tillsammans med Danne och Sefton, som även han dök upp. Vi börjar med bestämda steg glida mot Herrhagen och replokalen. Det är tajm att hälla i sig några pilsner, lira några riff och ha en skön kväll...

Någon timme, ett gäng toner och några bira senare dyker även Cat från Deathstars upp för att vara med o jamma lite. Alltifrån Funk till rockabilly till renodlad hårdrock manglas loss och vi mår bara förjävla bra!


Danne, Sefton, Cat... & Mr. Jimi Hendrix -->

När uret är kring 22.30-snåret måste vi sjappa för då kommer securitas och larmar byggnaden som Mamakins & The Brytes replokal ligger i. Vi står utanför en stund, röker någon cigg och konfererar om vart vi ska ta vägen härnäst. Cat ringer tillslut sin flickvän, kastar på den snälla pojkrösten och frågar om det är okey om han tar med några polare hem till deras lya en kort sväng.
Hon tycker det är lugnt och vi glider dit.
När vi kommer ligger Camillla och halv-slaggar i soffan. Vi börjar snacka skit, lyssna på musik och dricka mer bärs. Helt plötsligt vaknar även Camilla till och kan inte motstå frestelsen... så hon korkar upp två flaskor rödtjut samt likörer i alla möjliga tokiga smaker.

En kort sväng blir till en jävligt lång sväng och framförallt blir vi alla jäkligt fulla, vilket inte riktigt stod på dagens to-do-lista. Men, men... man lever ju inte så jäkla många gånger så det gäller att passa på innan man dör i skrumplever.
Framåt halv3-snåret kommer dock Cat & Camilla på att de ska upp och jobba om 6 timmar. Kvällen dör ut.

Jag & Danne catchar bussen och far upp till Rud där jag bor. Bous, en skön polare bor också på Rud. Vi tänker att han säkert vill ha sällskap kl 4 på natten, drar dit, springer in och slänger oss på Bous i sängen och leker lite lagom homosexuella lekar med honom. Han tycker nog att det är jävligt frustrerande, men vi är fulla och roade.
Framåt fem snåret drar vi hem till mig och däckar på typ en sekund...

Goa göbbar i Bous hiss...

Skön kväll!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0