Det blev bra det...

Helgen har för över en timme sedan avslutats och en ny vecka inleds, sakta men säkert... Hoppas du som läser detta, precis som jag, haft en jäkligt skön och skoj helg! I fredagens inlägg skrev jag att jag var medlurad på födelsedagsfest och maskerad... uppenbarligen överlevde jag! Det visade sig bli en ganska hyfsad kväll ändå, trots omständigheter.
Kvällen började med förfest hos en smurf. Med på festen fanns även ett ex av bumbibjörn, en porrig tomtemor, en stjärngosse, huvudrollsinnehavaren i Clockwork Orange, Rollergirl, The Joker, Rödluvan... plus jag och Anja i form av hippies (jajaja, jag missade säkert någon. Gnäll då!).
Vi var helt enkelt en fin samling göttepösar. Dock var det så att musikutbudet som smurfen hade att bjussa på inte riktigt hör hemma i mina trumhinnor. Alla som är något sånär normalt funtade vet ju att musiken, tillsammans med sällskapet och alkoholen är en av huvudingredienserna i en bra fest. Jag brukar inte vara kräsen alltså. Alltifrån lite skönt negerdunk till rockabilly till R&B och komersiell pop kan funka för mig (när man är på bortafest får man ju faktiskt sänka sig lite ibland...), men på den här festen snackar jag om sådant som hellre hade fått mig att välja tinitus. Plattor som Yabbadabbadance 22, Absolute Music 79 etc etc... Yeah, vilket paradis!



Framåt 22-tiden for vi vidare in till main event of the evening. Tyvärr kan jag inte säga så mycket om denna förutom att jag glömde min gitarr, bartendersarna var tvärkassa, jag blev full och självklart var det massa kändisar på plats. Anders Borg var dock min solklara favorit!


Kvällen slutade med att vi var jättefulla och glada och hoppade runt på torget Jag, Anja, Jonas och Johanna (hmm, kom precis på att jon skrev ett inlägg härom veckan om att folk på j har roligare... det är nog sant! Anja har ju ett i namnet ändå, så hon är nästan lika rolig som oss andra...) Jag tog något jag kallade för acionfoton, vilket innebar att jag sprang runt och tog kort på allt och alla, varesig de ville eller inte. Det hela slutade med att jag givetvis tappade Anjas kamera i marken, den gick sönder och hon var svinarg. Jag lagade den dock i lördags morse. Då blev hon glad igen. Jippi!

Kommentarer
Postat av: Frida

ohohoo, läcker cat woman.

2008-11-17 @ 22:24:45
URL: http://froys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0